أقذر مدونة واى حد يتعامل معاها ميجيش عندى ودوس على الصورة هتلاقى ملف عنها وعن قذارتها

أقذر مدونة واى حد يتعامل معاها ميجيش عندى ودوس على الصورة هتلاقى ملف عنها وعن قذارتها
اللى قالت على مروة الشربينى شهيدة المرجيحة ولا ده مش كفاية

الجمعة، سبتمبر 19، 2008

حتى فى رمضان نفاق يا غباء يا استهبال وكمان بيعترضوا على الاعجاز العلمى للقرأن

تحديث
انا لما قولت ان القران بيهاجم الانجيل والقران
كنت اقصد للى عامل نفسه مش فاهم
بيهاجم اى تحريف فيه والكتاب الموجود
اللى مش بعترف بيه كمسلم
وده بعيد عن مهاجمة النصارى خالص
والموضوع طويل
وهنزل بوست فيه

الواحد فى رمضان مكنش ناوى يهزق حد

بس فى ناس بتستهبل كتير ومحتاج حد يهزقها ويفكرها بحقيقتها

وناس تانى لما بتعلق بتحب تعلى الواطى وتنسى العالى وتقلل من قيمته

نخش فى الموضوع

زغلول النجار

اكيد كلنا نعرفه ومهما اختلف حد عليه او فى بعض اراءه

اكيد عارفين انه افاد الاسلام كتير ببعض ارائه

تخيلوا بقه قطة الصحراء مش عجبها العالم ده والموضوع اهو


إهانة الإسلام لا تأتي دائماً من خارج أتباعه

اكيد تقصد نفسها مش حد تانى ده ياما اهانت الاسلام


طبعا لو قيسنا حجم قطه جنب الدكتور زعلول هتكون بالنسباله ايه

اكيد زى الذبابة اللى الدكتور اتكلم عليها



وزعلانه انه ممكن يهاجم الانجيل والتوراه ومش عارفه هى



واللى بيعلقوا عليها ان القران بيهاجم الانجيل والتوراه



وبيقول عليهم محرفيين نلغى الايات دى ولا ايه

لما يهاجم عالم دين متخصص ده مفهوش حاجه



زى ما العالم احمد ديدات كان بيهاجم الانجيل والتوراه



لاكن لو واحد ولا عالم دين وانسان ملهوش دعوى بالدين



يهاجم التوراه ولا الانجيل ده غلط




لانه بكده مش بيتكلم كعالم بيتكلم كمتطرف

والمصيبة بقه الاكبر انها اتكلمت على هجمات سبتمبر

اللى حصلت من 5 سنين
صعبان عليها اوى اللى حصل هناك
دى امريكا عمليت ميت سبتمبر بجنودها



وانا لسه بتكلم عن ارهاب امريكا اللى مات فيها اد ضحايا سبتمبر ميت مره

للمرة الخمسين قتل 76 مدنيا معظمهم اطفال ونساء في افغانستان هم اللى قتلهم همج وارهابيين ولا اسمهم ايه

وبتكلم على ناس معندهاش دم بتشوف ارهاب افراد وتنسا ارهاب الدول

وبتخرف برضوا على موضوع نقل الاعضاء من المسلم للمسيحى

اللى طلع اشاعة والموضوع مش حقيقى من زمان
اخبارها قديمة

وحتى لو حقيقى وانا طبعا ضده بس على الاقل فيه مساواه

لانه زى ما هيقول ممنوع نقل من مسلم لمسيحى بيقول العكس

وطبعا بتتكلم وتقول
مع انتشار فمع انتشار الحجاب والنقاب واللحى

اخدنا بالنا بقه دى مش عجبها ايه الحجاب
وبتعترض عليه مش هقول النقاب

يعنى افكارها واضحه للحمار عوزاها ايه بالضبط

تقريبا زى ايناس الدغيدى ما عاوزه

وكمان اقروا دى

ومع ازدياد الوضوء والصلاة زادت الأمراض والأوبئة

طبعا هى بتكلم القراء اللى بيصقفولها

لاانى علقت عندها كتير وهزقتها كتير
وهى طبعا متقدرش تعرض تعليقاتى
مع انها عرضت شايم ليها اكتر من كلامى
الظاهر بتعرض الشتايم لاهداف بس
ويمكن هى اللى بتشتم نفسها دى عادتها

لان جواها اللى بيوجعها وبيفكرها بانها زبالة

ودى لينكات للى عاوز يعرف اد ايه زبالة
موسوعة عن قطة وبعض ارائها الزبالة
اخر حاجه

دى كلمة وتعليق لحيوانه مش عارفه ببتكلم عن مين وهى ايه بالضبط

ده راجل مقرف يعععععععع

القائلة اجندا حمرا

المقروف اللى تقصد

دكتور زغلول النجار

ميين بقه اللى مقروف فيهم فى رائيكم

وطبعا دى مثل للمنافقين اللى بيهللوا لحقارة بعض الناس

وتطاولهم على الدين وعلماء بتدافع وبتنفع الدين

وهحط تعليقى اللى كتبته لقطه الممنوع

زى عشرات قبله
ومعلش البوست ده كتبته بسرعة
اسف لو فيه كلام متلغبط شويه
بس هتفهموه ان شاء الله

هناك 16 تعليقًا:

احساس لسه حى يقول...

تعليقى عندها

وانا دايمن بعلق بالطريقه الوحشه دى عندها

دى حقيقه طريقه زفت تستاهل

يا قطتتنا


الدكتور زغلول النجار على الاقل عالم محترم

مش زيك سافله ممكن تخشى تشتمى زى الحرامية وتوقعى بين الناس

وكمان مش هيعمل زيك يعلق باسامى كتير تايد ارائه ويعلق باسمى تعلق بعبط ضد ارائه

ومن الاخر بكرة تلاقى راجل يشكمك ويربيكى ويعلمك الادب

انا مش فاضيلك للاسف بس بحب افكرك باللى عملتيه عندى كل شويه علشان تعرفى حقيقيتك اللى محدش شافها زى وادى

واستنى مفجاءه قريب

أحمد سعيد بسيوني يقول...

يا عم سيبك

هو كل حد هيتكلم هنلقمه حجر

لا .. سيبهم يهوهو براحتهم

ربنا يهديهم او ياخد اعدائه

تحياتي

Unknown يقول...

انت انسان لا بد أن يحترم وترفع له القبعة ألف مرة احتراما والله فشيت خلقي بجد أنا دمي اتحرق لما قريت البوست الي أساء للدكتور زغلول النجار..ياه يا عم بقت حاجة تقرف بجد كل من هب ودب يتكلم
ربنا يحفظنا يارب..
كل ودي ورمضانك كريم وكل عام وانت بخير

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

انا لله وانا اليه راجعون
غريبة جدا في طبعهم
ربنا يشفي ويهدي
ربنا يجعل غيرتك في ميزان حسناتك
رمضان كريم وعيد سعيد عليك

لؤلؤة الاسلام يقول...

ما شاء المدونة جميلة
و كل عام و انتم بخير

و تحيااااااااااااتى
رمضان
كريم

Unknown يقول...

ليه بس كده

انا كنت فاكره انك انسان رقيق و مشاعرك حساسة زي ما ظهر لي في مدونتك التانية بس يا خسارة طلعت زي معظم الناس
تعرف لو هم رأيهم كده في الشيخ زغلول النجار ماكنش المفروض انك انت تعمل زيهم و تشتم فيهم و تهزئهم بالشكل ده
على فكرة انا روحت عند مدونة قطة و في ناس علقوا هنا معلقين هناك عادي جدا غير الاسلوب اللي اتكلمو به هنا فاستغربت الامر ليه بس يكون في نفاق في كلامنا ده احنا حتى في رمضان
يعني انت تفترك انك لما تشتم بنت و تقول لها يا سافلة هاتحترمك
فين الانسان رقيق الاحساس اللي في البلوج التاني و لا انت زي معظم الناس بوجهين
و تقول لها بكرة تلاقي راجل يشكمك و يعلمك الادب
غربية اسلوبك ده بصراحة جدا ازاي تكلم حد بالشكل ده و عايزه يرد عليك بأدب ماهو لازم يرد عليك بنفس اسلوبك الغير محترم ده مش معقول يعني هاتقول لواحدة يا سافلة و هي هاتقولك ايوا عندك حق و ميرسي

للاسف انا اتصدمت فيك اوي و مش هاعلق على موضوعك كله انا بس حبيت اقولك رأي فيك انت
و عن الاساءة للشيخ النجار و اللي انت قلت من ان القرآن هاجم الديانات الاخرى فالفرق كبير جدا ما بين ان ربنا سبحانه و تعالى يقول في تابه الكريم
و يحرفون الكلم
و بين انسان عادي جدا انه يتهجم على ديانات سماوية
القرآن يا استاذ لم يهاجم الديانات السماوية ابدا بل تحدث عن من حرف الديانات السماوية
عيب عليك تقول ما ليس في القرآن من شيء
و اللي داخيلن عندك ماهمهمش الخطأ الشنيع اللي انت قلته ده بل دخلوا يشتموا هم كمان في اللي انت ذكرتهم من غير تدقيق لموضوعك اصلا
ليه كده بس طيب شوف بقى مين اللي تطاول دلوقتي و ادعى بشيء مش موجود في القرآن الكريم من اصله
استغفر ربك يا عزيزي حسام على الخطأ ده و خليك دايما الانسان مرهف الحس رقيق المشاعر اللي بحب اقرا له دايما

غير معرف يقول...

يا اخ حسام ياللى بتدافع عن الاسلام
وكمان بتتبلى على القرآن ربنا مقالش فى كتابه الكريم وهو القرآن الانجيل والتوارة محرفين
يا اخ حسام عيسى ابن مريم رسول من عند الله وموسى رسول من عند الله ازاى مؤمن بالرسول محمد وانت مش مؤمن بكل ما جاء من عند الله انت كدا بتشكك فى الاسلام وفى كلام ربنا
الدفاع عن الاسلام مش بالشتيمة وبسب الناس والخوض فى اعراضها
انا معرفش مين قطة الصحراء ولا اجندة اللى انت مكيل ليهم الكلام ده كله لكن هنفترض انهم زى ما بتقول ليه انت تعمل كدا وتشوه فى صورة الاسلام الرسول يا اخى كان جارة اليهودى ياذيه ويلقى بالقاذورات فى طريقة وهو خارج لصلاة الفجر ولما مرض الرسول ذهب لاعادته .. وانت فاتح مدونة ردح للبنات .. انا راجعت المدونة لاقيت كل المواضيع اللى فيها ردح وكله لبنات وقطة الصحراء متصدرة رأس القائمة
انت مسلم حقيقى عملت ايه للدويقة
رحت لاستخراج الجثث وقفت جنب زويهم
بعت لهم تبرعات او وجبة افطار على الاقل وما تقليش ده واجب الحكومة لان فى اخوة واخوات مدونين وراحوا لهم وقدموا لهم المساعدات اللازمة وناس جت لهم من اخرى الدنيا مش من محفظات تانية لاء من دول تانية
روحت زرت ملجأ ايتام
روحت زورت مستشفى أطفال
عملت اى عمل ايجابى يتحسب لك فى ميزان حسانتك بدال ما انت قاعد تشتم فى الناس وفاكر انك بتداقع عن الاسلام وكلامك ده يشكك فى الاسلام وفاكر نفسك بتجاهد مين اللى حط فى دماغك الكلام ده وفهمك ان التبلى على كلام الله وردح للناس ده اسمه جهاد ولا من الاسلام فى شيئ
انا دخلت الموضوع المشار اليه اهانة الاسلام لا تاتى من غير المسلمين والغريب انى لاقيت اسم كاتب مصرى هناك وكاتب رد عادى خالص وقبلها كان فى ردود ليه عادية خالص وكمان كنت بشوف ردوده على قطة الصحراء لما كانت بتزوره بيكون ناقص يعمل لها فرح ودائما تسعدنى زياراتك وكلام فاضى من ده
وهنا جاى يرفع لك القبعة وديل الجلابية اهو ده اللى اسمه نفاق حقيقى
شوفت تعليقك اللى مرضيتش تنشره لك وبصراحة عندها حق واحد مين ده اللى يشكمها هو انت بتفكر فيها وهى مصدره لك الطرشه
يا اخ حسام المسلم ليس بالسباب ولا باللعان .. واخد بالك المسلم ليس بالبذيئ
وياريت تصلح اخطائك الاملائية فى البوست اللى فات

معلشى اخوك ويهمه مصلحتك

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

ردى على نفسى

أحساس لسه حى

أديها دايمن على دماغها ولا تمل ولا تكل

وخليها دايمن كده عارفه ان فى أنسان بيوريها حقيقتها

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

نورتنى يا أفندم
انا بسبهم يهوهوا براحتهم بس بحب اقولهم هوس
شويه ومش هسيبكم
عزيزى
أحمدسعيد بسيونى

اول شئ كل سنة وانت طيب ورمضان كريم وعيد سعيد

مش كل اللى هيتكلم هنرميه بالحجر بس لازم ياخد على دماغه كل شوية ونقوله هوايه

مش هو وبس كمان اللى بيهللولوا وبينفقوه لانهم العن منه فى نظرى

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزى
كاتب مصرى

شكرا على كلامك اللى اسعدنى بس خد بالك انا دايمن مش بسكت على اى بوست بتكتبه عندها بتسئ لاى حد محترم
ويا بعلق واهزقها زى اول تعليق يا بعمل بوست واهزقها فيه برضوا زى ما انت شايف

هى ايه دى علشان تتكلم على دكتور زغلول النجار الحشرة دى الجاهلة بتعترض على ايه بالضبط وهى بتفهم ايه علشان تعترض

وشوفت طبعا البهايم اللى اشادوا بالبوست تقريبا نصفهم هى نفسها بتشيد باللى بتكتبه

ومن جهة اقرف اكيد معاك وبتخلى الواحد يقولها كلام تستحقه بجدارة على قرفها

كل سنة وانت طيب ورمضان كريم وعيد سعيد

تحياتى
سلااااااااااااااام

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزتى
عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو"

والله انا لما بشوف تعليقك بقلق اصلك بتجبلهم حالة من الجنون والصرع كانك بتكهربيهم وبقول ربنا يستر

اللى بيكتبوه مش غريب عليهم الغريب انك تلاقيهم محترميين وبيكتبوا شئ يرفع دينهم

ودول عذابهم دنيا واخره ان شاء الله

وربنا يغفر لينا ذنوبنا ويهدينا ويجعل اللى بعملة فى ميزان حسناتى يا رب

وكل سنة وانت طيبة وعيد سعيد

نورتينى يا افندم

سلاااام

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزتى
خديجة محسن "لؤلؤة الاسلام"

ربنا يخليكى وشكرا على كلامك

بس ايه عجبك فى المدونة

ورائيك فى اخر موضوع مهم قوى

بس اكيد عجبك بدل معترضتيش عليه

واتمنا بقه تبقى تهزقيها معايا المره الجية

كل رمضان وانتى بخير وعيد سعيد

تحياتى
سلاااام

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزتى
simple

كل سنة وانتى طيبة وعيد سعيد عليكى ان شاء الله

هو اللى مشاعرة حساسة ورقيق يسكت على اهانة عالم بيحاول يجتهد فى الدين وليه علامات مميزة فى اعلاء دينى

انا رقيق لانى معرفش الدكتور زغلول ودافعت عنه

انتى زعلانة علشان هزقتها وانتى مخدتيش بالك انها كانت بتخش باسم غير اسمها وتشتمنى بالفاظ شبها

انا بقول راى فيها بصراحة ووضوح ودايمن بقولها راى بوضوح كده

اما لو تقصدى على كاتب مصرى هو مايدهاش فى كلامها بس حاول يقول رايه بطريقه رقيقه ومخرجش كل اللى جواه لانه مش عاوز يقطع الخيط اللى بينه وبينها

لاكن انا بقه مش عاوز اى خيوط بينى وبينها وده لاسباب موجوده فى كذا بوست عندى
وهو لو قال راى غير رائيه عندها كان بقه بينافق بس هو مقلش عندها كل اللى جواه وانا قولته

انا معاكى انى بقولها كلام جارح كتير بس هى بقه بتجرح مش فرد فى كلامها تفتكرى كلمة سافله ولا المنقبات اكياس زبالة متحركة توجع اكتر

انا بستخدم اقل من الفاظها بكتير وهى لما بتشتم بتخش بغير اسمها

واعيد واقولك الاحساس واحد وانا زعلان على العالم اللى اتهرى شتيمة عندها

ده لو اصاب ليه اجرين ولو اخطأ ليه اجر المحارلة مش الشتيمة اللى اتشتمها عندها

وانتى بتتكلمى على تعليقى اللى تراكمات لكلام بينى وبينها قبل كده كتير وشتايم وجهتها ليه عندى مش انا لوحدى لناس بتعلق عندى الموضوع طويل ويمكن لو بصيتى للموضوعات اللى حططها عنها هتعرفيها اكتر وتعرفى انها تستحق كلام من ده

وللاسف انتى شوفتى اساتى ليها وهى نكرة بالنسبة للدكتور زغلول اللى اساءت ليه هى وتعليقات عندها ايدتها

اما موضوع مهاجمة الديانات معلش يمكن الكلمة غلط وهعدلها واقول الكتب السماوية المحرفة ومن حرفها

واللى دخلوا يمكن ممسكوش الكلمة بحروفها زيك هما فهموا المعنى اللى اقصده وانى مكنش اقصد انه القران هاجم الديانات نفسها لاننا مؤمنيين بيها كديانة لاكن هاجم الكتب اللى محرفة واللى كتبوا التحريف ده

على العموم بلاش تحكمى على بالبوست اللى فى المدونة التانيه ولا هنا استنى واصبرى يمكن تفهمينى وتعرفى انا بدافع عن ايه

وهبقا احط بعض ايات من القرأن فيها هجوم على الكتب السماوية المحرفة

ارجوا اكون وصلتلك شئ ووضحتهولك

تحياتى

سلااااااام

غير معرف يقول...

ههههه بتتكلم وترد على نفسك يا اخ حسام مين اداك الحق تعمل كدا
ماهى كمان تقدر تعمل زيك واكتر لكن الانسان المحترم بيبان من كتاباته ومن معاملته والبنت ناجحه وواضح انك متغاظ من نجاحها ده انا دخلت مدونتها بناء على موضوعك طلعت مذهول من انجازتها على فكرة باللى انت بتعمله ده كدا بتعمل لها دعاية وكل الزائرين اللى بيجو عندك بيروحوا عندها بتعجبهم مواضيعها بيدخلوا مبيطلعوش تانى انت كدا بتفيدها مش بتشوه صورتها انا واحد من الناس دخلت اشوف ايه القطة اللى بتخربش دى لاقيتها نازل لها كتاب بعد ايام وبتكتب فى جرايد عذرتك اصل مفيش وجه مقارنة بين مدونة كل موضوع بتعمله بانجاز وبين مدونة للردح
خايف عليك يجرى لك حاجه
برضه اخوك اللى تهمه مصلحتك

أحساس لسه حى ...أنا مش موافق يقول...

عزيزتى
الاسلام مش كدا

القران مقلش ان الانجيل والتوراة محرفين

طيب شوف كده واقرى

بسم الله الرحمن الرحيم

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ

بسم الله الرحمن الرحيم

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لاَ تَغْلُواْ فِي دِينِكُمْ وَلاَ تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ إِلاَّ الْحَقِّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللّهِ وَكَلِمَتُهُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوحٌ مِّنْهُ فَآمِنُواْ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَلاَ تَقُولُواْ ثَلاَثَةٌ انتَهُواْ خَيْراً لَّكُمْ إِنَّمَا اللّهُ إِلَـهٌ وَاحِدٌ سُبْحَانَهُ أَن يَكُونَ لَهُ وَلَدٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَات وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَفَى بِاللّهِ وَكِيلاً

بسم الله الرحمن الرحيم

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ قَدْ جَاءكُمْ رَسُولُنَا يُبَيِّنُ لَكُمْ كَثِيراً مِّمَّا كُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْكِتَابِ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ

بسم الله الرحمن الرحيم

الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذِي يَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِندَهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنْجِيلِ يَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُحِلُّ لَهُمُ الطَّيِّبَاتِ وَيُحَرِّمُ عَلَيْهِمُ الْخَبَآئِثَ وَيَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِي كَانَتْ عَلَيْهِمْ فَالَّذِينَ آمَنُواْ بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُواْ النُّورَ الَّذِيَ أُنزِلَ مَعَهُ أُوْلَـئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ

بسم الله الرحمن الرحيم

وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَـكِن شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُواْ فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِّنْهُ مَا لَهُم بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلاَّ اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِيناً

بسم الله الرحمن الرحيم

وَإِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ أَأَنتَ قُلتَ لِلنَّاسِ اتَّخِذُونِي وَأُمِّيَ إِلَـهَيْنِ مِن دُونِ اللّهِ قَالَ سُبْحَانَكَ مَا يَكُونُ لِي أَنْ أَقُولَ مَا لَيْسَ لِي بِحَقٍّ إِن كُنتُ قُلْتُهُ فَقَدْ عَلِمْتَهُ تَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِي وَلاَ أَعْلَمُ مَا فِي نَفْسِكَ إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ


صدق الله العظيم


اظن الايات دى كفاية وهعمل بوست مخصوص واحطها علشان خاطرك


ومش فاهم مال انى مؤمن بسيدنا محمد وبالقران ومال اعتراضى على الكتاب المقدس مش فاهم

ومعلش انا هنا مش بدافع عن الاسلام انا بدافع عن الدكتور زغلول النجار اللى بهزقها بتغلط فيه فبرد عليها وعلى صحبتها المنافقه


وميين قالك انى بكرة النصارى هو انا لما ادافع عن الدكتور زغلول ابقى بكرهم وزعلان عليها اوى طيب ما تروح تقولها الكلام ده وتدافع عن العالم الجليل اللى طبعا لو قارنت بقطة واجندا هتلاقى فرق السما بالارض

لا دول تحت الارض

وانا راجعت كلامى على قطة واجندا مخدتش بالك ان قطة دخلت شتمتنى باسم غير اسمها وجاء اسمها غلط وسطهم ورجعت مسحته

ما انا علشان اصدقك لازم احس بحيادك يعنى تعترض على اسلوبى وتقول عليها زبالة بعميلها

وفى ناس اعترضت على موضوعها بس انا صوتى عالى معاها وبهزقها غيرى بيرد عليها بادب لانه مش بيعرفها كويس ولا فاهم حقيقتها

والخير اللى بتطالبنى بيه كان ممكن تقولوا لقطة برضوا

قولها بدل ما تهجمى الدكتور زغلول على اجتهاده حتى لو فى كلامه بعض الاخطاء

روحى اعملى اللى بتقول عليه ليه ولا هى النصيحة لناس وناس

وكلامك على كاتب مصرى رديت عليه فى التعليق اللى قبلك

وهو رد عليها رد عادى بس اعترض على كلامها وحاول يكون هادى بسش مش معناه انه مش شايف ان كلامها كله غلط

بس هو بيحافظ على خيط بينه وبينها انا بقه حرقت الخيط ده ودوست عليها لما لقيت انها زبالة

اما تعليقى هو مش بتنشره علشان الكلام اللى فيه لانها بتنشر شتايم اكتر منه عندها لناس تانيه وممكن هى اللى كتباها

لاكن مش بترضى لانى انا اللى كتبه اصلى كلامى بيجى على الجرح وبيفكرها بغبائها وبقليت ادبها عندى اللى كشفتها


واكيد لو انسانة محترمة كتبت الموضوع ده كنت علقت عليها بموضوعية عن كده وبكلام تانى

وانا بهزقها زى ما بتغلط فى ناس تانى اساسا ميعرفوهاش برد غبيتهم بقه

شوفت انا محترم ازاى

والاخطاء انا نوهت عليها وقولت اعذرونى كنت مستعجل اهزقها

ونورتنى يا اخى الفاضل واتمنى اشوف نصايحك دى عندها بنفس الحجم من الكلمات

نورتنى
سلام

أحساس لسه حى ...أنا مش موافق يقول...

عزيزى
اخوك وتهمه مصلحتك

لا انا مش بتكلم وبرد على نفسى لانها بتخش تشوف تهزقها ومش بتقدر ترد على ولا هتقدر

وهى ممكن تخش تشتم بس مش باسمها زى ما عملت قبل كده

ممكن تخش تعلق باسامى تانيه لاكن باسمها تخاف من ردى عليها زى ما ما تقدرش تحط تعليقاتى عندها سواء مؤدبة او غير

والبنت ناجحة ازاى يعنى زى الدكتور زغلول النجار مثلا دى لو عملت عجين الفلاحة مش هتوصل ربع مكانته

هى بتحاول تكون مشهورة بس مش بطريق علمة بطريق تانى خالص

مذهول من انجازتها كويس والله بهرتك عبقريتها يا بختها

وانا بعمل دعاية ليها وبفرج عليها الناس شوفت بقه بخليها مشهورة ازاى وانا عارف فى ناس بتعجبهم موضعها

زى ما فى ناس بتحب رقص دينا حتى فى رمضان

اما موضوع الكتاب والمجلات مش مشكلة المهم بقه مكانها ايه ولو حصل وبقه ليها مكانة هتكون وسط الناس المحترمة كاتبة محترمة ولا زى ايناس الدغيدى كده واخواتها

انا مش عاوزك تزعل على انا راجل بهزق وبكون سعيد اوى وهى مكتومة كده

وكمن يمكن حد من كلامى يعرف حقيقتها ويبعد عنها

ونورتنى يا اخى الكريم

دايمن ما تحرمنيش من نصايحك الغالية

سلااااام